degroeneweg.reismee.nl

dag 9 en 10 - jour 9 en 10

Beste,

Gisteravond hadden zowel derkjan als ik geen zin meer om verslag van de dag te doen. Dit omdat het volgende is voorgevallen.

Eerder onze verhalen hebben wij 3 schijnfaciliteien opgenoemd omtrent pizza's en renault,s. Echter wat wij op dag 9 meemaakten sloeg alles. Vol goede moed vertrokkenvoor de ogenschijnlijke makkelijke etappe, waar maar weinig hoogtemeters moesten worden gemaakt. Echter eenmaal onderweg kwamen er bergen voor onze kiezen die ze blijkbaar vergeten op de kaart te zetten, conclusie schijnfaciliteit: vergeten vlak stukje.

Eenmaal 117 km gefietst te hebben waren wij klaar voor de camping op te zoeken. Volgens het boekje zou er in de plaats Arriance een Natural camping moeten zijn, vele mensen gevraagd, slechts enkele wisten het waaronder een dorpsgek en een vrouwtje wat ons wel even de weg zou wijzen met haar schijnfacilitaire Renault Clio. Ze bracht ons naar plek tussen de kerk en het kerkhof waar 1 kraantje aan de muur zat. Hier konden we de nacht wel doorbrengen, dit gebeurd wel vaker, vertelde ze. We keken mekaar aan en overwegen direct om maar door te fietsen, naar de volgende camping. Deze lag ruim 50 km. verder. Het was echter al 17:50.

conclusie schijnfaciliteit: vergeten camping uit boekje te halen

Het laaste stuk van deze dag hebben we geconcentreerd uitgefietst, maar ging gepaard met hevige buien en water te korten. Dus onderweg iemand aan huis maar drinken gevraagd. Op dat zelfde moment barste een fikse hoosbui los. Even zakte ons de moed in de schoenen, maar om 20:45 toch de camping gehaald na meer dan 170 km. We waren er toen dit dag even klaar mee. Wel gelijk afgesproken dat we de voglende dag zouden uitslapen.

dag 10. lekker uitgeslapen vertrokken we om 11.20 richting noorden. LUxemburg stond eindelijk op de kaart om gehaald te worden. vandaag een fatsoenlijkse dag en hebben nu 97 km gefietst. we staan nu in het plaatsje Ettelbruck in centraal Luxemburg. (duur land, 2x zo dure camping als Frankrijk).

Morgen beginnen de ardennen en zullen we op eigen tempo de bergen bedwingen.

Groeten DJ en Ronald.

Mineke

Grrr, irritant zeg, die fouten! Maar goed hoor, jullie doorzettingsvermogen! Je moest het toch een keer gaan gebruiken, anders was het geen avontuur! Luxemburg is al bijna thuis... Beetje doortrappen en jullie salepn dit weekend weer in de eigen bedjes. Veel plezier morgen en slaap lekker vannacht!

Roderesch City

Geweldig, deze tocht. We hebben jullie wel van A tot Z gevolgd, hoor. Nog FFies, en dan is het karwei klaar. Ons advies om in Dierbach Campng (Luxemburg) te kamperen, komt kennelijk te laat. Het nieuws hier: toren Smilde omgevallen: Is ook heftg. DJ: Sander en Anouk wachten wel op jou, hoor! Onze hartelijk groetjes (ook voor Ronald), Pa, Ma.

HJ

Prachtig verhaal, zware beproeving maar gehaald.
Dat moet toch een enorm goed gevoel geven. Welis waar een dag later maar weer een overwinning in de pocket. Heel veel succes het laatste stuk.

Anouk

Ach en wee.....arme kerels zagen jullie het niet zitten om voor het oog van het hele dorp je tentje op te zetten? ; )
Goed dat jullie daarna lekker hebben uitgeslapen....eindelijk de rust die je mogelijk al eerder had moeten pakken deze vakantie. Voor de allerlaatste keer mijn advies: doe lekker rustig aan en maak er geen wedstrijd van om zo snel mogelijk thuis te komen. Aan het eind van de tocht als je alles nog eens overdenkt sla je jezelf voor de kop dat je niet meer rust hebt genomen en meer hebt genoten! Thuis staan de kabouterbiertjes in ieder geval al op jullie te wachten....bordje pasta daar nog bij?..... ; )

Frouwke

Veel succes morgen, jullie kunnen het bikkels!

gerrit

hoor net dat jullie morgen (wo 20-07) al thuis komen,word zeker een nieuw record of niet?
Denk aan Nijmegen,of gaan jullie ook nog ff 3 dagen lopen om een driekwart kruisje te halen?
Mijn advies ga er met een bocht omheen.
Tot spoedig ziens.
gr Uut Battum

Mineke

Ja, goede tip van Gerrit! Op http://www.4daagse.nl/images/stories/files/2011/routekaart_dag2_2011.pdf vind je de route van de 4daagse van morgen.

Je kunt oostelijk langs Nijmegen prima fietsen. Wil je er westelijk langs, dan moet je flink westelijk van Wijchen (en Niftrik) fietsen. Afstand parcours van oost naar west gemeten is zeker 20, misschien 25 kilometer. Als je verkeerd komt aanfietsen, mag je dus zo even een paar tientallen kilometers omfietsen.

Succes ermee!

Mineke

Anders gezegd: blijf als je westelijk van Nijmegen wilt fietsen, tot en met Ravenstein (boven Oss) westelijk van de Maas, dan heb je nergens last van. Oostelijk langs Nijmegen? Dan kun je via Groesbeek, Berg en Dal en dan over de Waalbrug vanuit centrum Nijmegen naar het noorden. Het zal wel druk zijn op en rond de brug, maar vast ook wel feestelijk!

Jørg a.k.a. Jøvinkski

Ronnie! DJ! Mijn bekentenis heb ik telefonisch al afgelegd.. Heb de schade ingehaald en ben in 1 klap op de hoogte! Welkom terug in NL mannen! Petje op, nee... Petje af voor jullie! Ciao!

Keimpe & Marleen

Alweer bijna thuis!!
Petje af voor jullie maar volgens ging het niet erg snel??Wel genoten??
Sterkte met de laatste km. Zet'm op, als je wilt kun je nog mee lopen bij de vierdaagse!!
Slaap straks weer lekker in jullie eigen bed!
Groetjes en fiets ze.

Mineke

Beste Mannen, Kanjers, Bikkels!

Welkom thuis! Graag binnenkort alle verhalen en foto's! Voor jullie volgende avontuur heb ik alvast een goed idee. Is véél dichter bij huis, je bent er véél sneller mee klaar en je haalt véél sneller de krant... Kijk maar op http://www.youtube.com/watch?v=sXQ4Q4uqpRs&feature=youtube_gdata_player

Tot snel!

Dennis

GE-WEL-DIG! Ik dacht dat dit soort acties alleen maar in België voor kwamen maar ach....Frankrijk kan er ook nog wel bij ;)

Mineke

Dennis? Dé Dennis? Van de geweldige openingsdans op je bruiloft? Mag je wel even weten; heb me de tranen over mijn wangen gehuild van het lachen toen ik jullie zag! Knap gedaan hoor! Gefeliciteerd nog, natuurlijk! ;-)

Gerrit

Hoi:

Jongens chapeau!!!
Leuk verslag,benieuwd naar de nog te komen foto's,zet even op de blog hoeveel km jullie hebben gefietst,en nog meer wetenswaardigheden,das leuk voor de omstanders waaronder ik.
Dank dat we mee mochten fietsen met jullie.
Gr Uut Battum