degroeneweg.reismee.nl

dag 7 - jour 7

Beste, Nu we richting noorden rijden worden we smorgens weer wakker met natte tenten..de dauw. Dit zorgt er ook voor dat het nog vrij fris is om 6.45. Vanmorgen alles ingepakt in een uurtje, dit maal zinderende pasta. We hadden 3 baquettes besteld en een potje nutella. Vervolgens nog even naar de supermarkt geweest en 4 blikken pastasaus ingeslagen. Om 9.30 echt vertrokken voor de etappe. Gezien het parcours hadden we besloten dat dit een rustdag op de fiets zou worden. We hebben in totaal 117 km gefietst met 700 hoogtemeters. Gem. Toch weer 19.5 km p u gefietst. Dus Lekker dagje. We zijn nu aangekomen in scey-s-saone et-st.albin onderweg hebben wij eindelijk weer mogen genieten van de franse schone natuur en cultuur. Zo hebben wij de fabriek om zout te winnen snel Kunnen bekijken deze fabriek is in een cirkel van 235 meter doorsnee gebouwd om de. Zoutbron heen. Deze gebouwen zijn in opdracht van de toenmalige koning gebouwd. Het is overigens door claude-nicolas ledoux. Morgen staat er weer een touretappe op het programma waardoor we uiterlijk om 16.15 binnen willen zijn. We zullen zien hoeveel km. We gaan maken, maar het parcours is nog niet zo vlak geweest. Nu eens hopen op zuiderwind, is noorderwind die ons al 4 dagen tegen zit. De plaats waar we eergisteren zaten was thoirette.. Groet dj en ronald

Mineke

117 km en 700 m hoogte noemen jullie een rustdag? Hmm... zijn jullie woensdag gewoon weer terug denk ik, als je nu zuidenwind gaat krijgen en géén rustdagen doet... ;-) Had vandaag mijn laatste oppasdag in Deventer, het was geweldig! Slaap lekker en succes morgen!