degroeneweg.reismee.nl

dag 4 - jour 4

Beste, allereerst onze excuses voor de tekstuele fouten in de vorige updates. dit is te wijten aan het updaten via de mobiele telefoon. op dit moment hebben een laptop tot onze beschikking met internetverbinding.

Goed, tot de orde van de dag: vandaag hebben we bijna de franse bergen achter ons gelaten. Enkele heuvels liggen nog wel in het verschiet. Vandaag zijn we vroeg vertrokken van de camping chabeuil om flink wat kilometers te maken. Het parcours was net als gisteren behoorlijk zwaar. Hierdoor hebben we de etape moeten inkorten tot 102 km. Ook met deze afstand zijn zowel DJ als ik content.

we hebben vandaag wederom +/- 1000 hoogtemeters moeten maken om op de plek van bestemming te komen. Helaas hebben wij het stelletje nog niet weten te achterhalen, maar verwachten dit binnen 2 dagen te gaan doen.

Ook vandaag hebben wij weer mogen genieten van enkele culturele hoogstandjes. In Romans-sur-Isere (bereikt na 20 km op de fiets) bijvoorbeeld was er een kerk 'Collegiale St. Barnard' met een verzameling van 9 beroemde wandtapijten. In de namiddag hebben wij tevens mogen genieten van Eurre; wat vroeger Urre werdt genoemd, wat verschroeide aarde betekent. Dit slaat op talloze invallen van de barbaren die hier flink huis hielden.

Inmiddels hebben we het basiskamp weer opgezet in chatonnay (dorp van +/- 600 huizen) Compleet uitgestorven. Zelfs geen supermarkt open. Ook kennen ze hier de term schijnfaciliteiten

- De pizzaria die geen pizza;s verkoopt

- De pizzaria die op dinsdag om 17:30 dicht is

- een bar/restaurant wat een bord buiten staan met de menu kaart, maar geen eten serveerde.

Blijkbaar willen ze geen geld verdienen en blijven ze altijd achter de feiten aanlopen. Het lijkt wel op een Renault, alle faciliteiten aanwezig, maar geen 1 die werkt.

Op dit moment staan We bij een boer op de camping. Werkelijk waar weinig faciliteiten, maar wel een stopcontact om de laptop aan te sluiten. Tevens weer aardige mensen ontmoet die ons een lekker glaasje wijn aanboden.

Morgen is even afwachten wat het weer gaat doen, ze verwachten namelijk veel regen en onweer. Inmiddels hebben we ook een aantal foto's kunnen plaatsen van onze trip.

Groeten DJ en Ronald

enkele feitjes: Afgelegde KM tot nu : 405

afstand tot Maastricht : 895

muggenbulten : geen

valpartijen : 1 (door te laat uit de pedalen te klikken)

Bert Mulder

Hallo harde zwoegers,

Met veel plezier lees ik de dagverslagen. Heel veel succes en geniet er van.

Jeroen K.

Hey Smally!

Klinkt allemaal goed! Leuk om te lezen. Ik zou zeggen: ga zo door! Met schrijven, maar ook zeker met fietsen dan hè... ;)

Oh enne, geen foute grappen over Renault graag...heb gisteren net de nieuwe Twingo opgehaald! :)

Succes vandaag en natuurlijk ook de komende dagen!

Groeten,

Jeroen

Frouwke

Hopelijk hebben jullie vandaag niet zoveel regen als hier in Veendam. Jullie weten het hè; er gaat niets boven Groningen!

Anouk

Ronald wat doe je dat toch leuk die verslagen. Echt typisch die rariteiten in de dorpjes....net een slager die geen vlees verkoopt maar brood.....tssss
Wel voorzichtig met de onweer hoor!

Paul S.

Valpartij door te laat uit de pedalen te klikken????? Dit duidt op vermoeidheid heren (weet ik uit ervaring)....

Dennis

Leuk, zo'n verslag! Echt geweldig. Hoop dat die valpartij geen blesure heeft opgeleverd...